Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
OPGAVE til programørene

Udskriv debat

  OPGAVE til programørene
Skrevet af , 12/9-2004 04:33 (#1)

I som sidder rundt i det ganske land, kunne i ikke lave nogle aktiviteter til eks. Denmark, eller kørende tog, som så kan downloades for dem som ønsker det, og vælge den aktivitet man ønsker at bruge, for det er vel ting som sluger ram, men det ville da være rart med emner at vælge, iøvrigt er alle de baner som er lavet fine, og for mig uden fejl at finde....MVH Per Sørensen............
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:



SV: OPGAVE til programørene
Skrevet af , 12/9-2004 04:35 (#2)

Prøver forresten selv, at lave nogle, hvis kunskaben rækker til det, men jeg ved at rundt omkring, efter at læse, sidder mange som laver ting, frem for at køre, og skulle nogle lave tillægsruter til Denmark, ville jeg da gerne have dem........MVH PER
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: OPGAVE til programørene
Skrevet af BlackChart, 12/9-2004 12:05 (#3)

Der er da allerede mange aktiviteter til de forskellige ruter, også en pæn sjat til Denmark...

Du kan finde nogle her på siden samt du kan finde nogle på http://www.ts-ef.com
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert



Antal indlæg: 3322
Tilmeldt: 9/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

SV: OPGAVE til programørene
Skrevet af egon.weber, 12/9-2004 16:43 (#4)

Jeg kan da godt lave et par stykker, udfra tjenestekøreplanen, med ir4 og ic3, og så lave lidt ekstra at kigge på, undervejs, men det bliver ikke de mange consist på, da de bruge en del ressourcer, men lidt ekstra trafik kan jeg da nemt sætte ind mellem de forskellige stationer, i modgående og medgående retning. Men eller prøv selv, det er lidt tungt at danse med i starten, det sværeste er at lave en godsaktivitet, med opsamlinger og afsætninger. Men det kan gøres, jeg sidder og eksperimentere med en stor til SEO, men vil prøve at få den så realistisk som muligt. Så søger lidt oplysninger om hvad max-hastigheden for godsvognene i epoke II og III er, og idag osse for den sags skyld. Jeg tvivler stærkt på de må køre 180 km/t på hovedstrækningerne, med 800 meter langt tog, hvilket rent faktisk er maks-længeden på et godstog i dag, jeg ved det fra en lokofører, der har haft motorstop nede under storebælt, på vej mod sjælland med netop sådan en lang stamme!, Han hyggede sig ikke, men måtte afvente et hjælpelokomotiv kom frem, det nærmeste skulle helt fra Roskilde. Så han fik en meget lang arbejdsnat ud af det.
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com


SV: OPGAVE til programørene
Skrevet af , 12/9-2004 17:27 (#5)

Jeg prøvede at lave en rute fra Hillerød-Frederikssund og retur, så man kunne starte der med et S-tog, men den lagde hele min side ned, så hvad jeg gjorde forkert, ved jeg ikke, men surt var det, for den ville ikke starte spillet op igen , der kom introen, og så bang væk var den, jo det var noget møj, ville ellers gerne have flere startsteder at vølge imellem, også for S-tog, og der er ingen fra København i nogen retninger, og jeg havde fulgt skinnen hele vejen, og ændret spor, hvis den gik forkert.AK JA JA JA JA JA
MVH......PER
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: OPGAVE til programørene
Skrevet af , 12/9-2004 18:17 (#6)

Min Pc laver helt kuk i den lige nu.....det må i meget undskylde
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: OPGAVE til programørene
Skrevet af , 12/9-2004 18:53 (#7)

Jeg vil da meget gerne have alt det tillæg, og aktivitet, som der laves til Denmark, både med materiel, udv. af banelegeme, eller byområder....MVH Per Sørensen
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: OPGAVE til programørene
Skrevet af egon.weber, 12/9-2004 23:04 (#8)

Der er ingen der har bygget s-banen endnu! Men det kan du jo prøve at bygge, hele det storkøbenhvnske s-banenet. Jeg kan ikke hitte ud af at lave ruter, og dem der er ved at lave, har rigeligt at gøre med det de nu er i gang med.
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com


SV: OPGAVE til programørene
Skrevet af KimEast, 13/9-2004 00:22 (#9)

Ahva?? S-banen ER da bygget, og jeg er igang med at få den helt perfekt HKT-agtig... ved godt der mangler mellem AVEDØRE og KØGE, men der er da rigeligt af de andre S-baner.. Og hvis een ikke ved det, er S-banen i Denmark1b. -- OG nu jeg er igang, så har jeg snart en path 7 klar. Vigtigste ting er: Alle dværge på S-banen er nu skiftet ud med HKT-skilte (som in real). Der er mennesker, lamper og andet godt på næsten alle stationer. Og meget meget.. ... Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: OPGAVE til programørene
Skrevet af , 13/9-2004 01:30 (#10)

Hej Kim East, det vil jeg da glæde mig til, hvis den kommer ud til os, har som sagt selv prøvet at lave en opstart fra Hillerød til Frederikssund, og fra samme spor i Frederikssund lavet en ny opstart til Hillerød, men spillet ville ikke optage den ved ikke hvorfor, prøvede ellers på at lave forskellige opstart til Denmark, så man kunne starte fra flere steder i landet end de 5 der er, for der er bla ingen opstart fra københavn, men jeg kunne alså ikke få det til at virke, så hvor min fejl er er svært at sige, prøvede at føjge den anvisning som lå tilgængelig for at lave en test, men ok bedre held næste gang......
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: OPGAVE til programørene
Skrevet af Ghosttrain, 13/9-2004 09:03 (#11)

Hej Kim
NU hvar du alligevel er igang, hvorfor så ikke læggge den manglende strækning på osse ?
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: OPGAVE til programørene
Skrevet af BlackChart, 13/9-2004 09:22 (#12)

Eller endnu bedre..."Klippe" S-banen ud som selvstændig rute Grin
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert



Antal indlæg: 3322
Tilmeldt: 9/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

SV: OPGAVE til programørene
Skrevet af Ghosttrain, 13/9-2004 10:12 (#13)

Jeg kan godt klippe S-banen ud og lægge den i en selvstændig rute, men det er et kæmpearbejde, og det er på betingelse af at "en eller anden" vil bygge den færdig. Jeg har alt for meget at se til, så jeg vil ikke selv lave den.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: OPGAVE til programørene
Skrevet af BlackChart, 13/9-2004 10:18 (#14)

Jeg har opgivet at bygge ruter Grin Route Editoren og jeg kan simpelthen bare ikke sammen Grin Pfft
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert



Antal indlæg: 3322
Tilmeldt: 9/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

SV: OPGAVE til programørene
Skrevet af KÃ¥re, 13/9-2004 23:04 (#15)

Jeg synes nu, det vil være synd at "klippe" S-banen ud, det er da bedre at kunne bruge den som en integreret del af det øvrige banenet i aktiviteter.

Kan vi få markeret godsterrænet ved Hovenbanen som rangerområde af hensyn til waiting-points.

Det ville også være dejligt at få navngivet alle spor (også sidespor) af hensn til at kunne bruge Action-events (hente og afsætte vogne m.v.)

Jeg ved godt det vil være et stort arbejde, men jeg har ikke forstand på det.

M.v.h.
KÃ¥re
Brugers avatar
KÃ¥re

Medlem



Antal indlæg: 106
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: København
Alder: 74
Status:


SV: OPGAVE til programørene
Skrevet af KimS., 13/9-2004 23:55 (#16)

Hej KÃ¥re.

Hvis du har problemer med at holde dine tog tilbage på et rangerområde eller en station ( ved signaler ), er der andre muligheder end waiting points Wink
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger



Antal indlæg: 999
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 78
Status:


SV: OPGAVE til programørene
Skrevet af KÃ¥re, 13/9-2004 23:59 (#17)

Jaeh, men det ville da være smart at kunne bruge waiting-points - og som du vist selv har skrevet i en anden tråd, kan man kun sætte WP (over 0 sekunder) på rangerterræn og stationer.

M.v.h.
KÃ¥re
Brugers avatar
KÃ¥re

Medlem



Antal indlæg: 106
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: København
Alder: 74
Status:


SV: OPGAVE til programørene
Skrevet af KimS., 14/9-2004 00:04 (#18)

Man kan IKKE sætte WP disse steder Pfft
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger



Antal indlæg: 999
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 78
Status:


SV: OPGAVE til programørene
Skrevet af KimEast, 14/9-2004 02:03 (#19)

Hej Kåre! BEKLAGER meget dybt endda, men området omkring Hovedbanen, (en bestemt "zone") har ALT for mange objekter (tiles) til man kan bare TÆNKE på at røre ved noget -- der er ikke plads i systemet , resultatet er at den nægter og går ned Sad .. MEN prøver at se hvor meget der ligger UDENFOR den omtalte zone, det blir så noget halvgjort noget, desværre. Skal se på det ! men navngive sidespor som slides med navne , er ikke noget problem, hvis bare MSTS vil være mere samarbejdsvenlig Smile MvH KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:



SV: OPGAVE til programørene
Skrevet af KimEast, 14/9-2004 02:05 (#20)

Æhhm, Erich.. jeg har altså ikke en hujende fis forstand på at bygge spor, KUN forstand på signaler, så strækningen fra AVEDØRE til KØGE blir ikke med mig som bygherre. -- Og lad os bare endelig beholde S-banerne i Denmark1b , jeg har en del aktiviteter på vej, der bruger begge ruter samtidigt (både S-bane og Fjernbane). Wink MvH KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: