Forum » Microsoft Train Simulator » Materiel
SÃ¥ kom IC3 til os

Udskriv debat

  SÃ¥ kom IC3 til os
Skrevet af , 11/9-2004 03:12 (#1)

Tusind tak for toget, har gennemprøvet det, og det er en sjøn fornemmelse, at kunne tilføje toget til de andre som er sat ind....
Ja ikke for det, men med det materiel, vi har idag så mangler vi bare et færdigt Danmarkskort, men et sådan ligger vel på 50gb i udpakket art, men ville gerne have det alligevel, har set på den fine ruter alle har lavet, og tænkte, at hvis dem som har lavet en rute, sammen med de andre satte sig sammen, og tilføjede de stumper immellem, ja så var hele Danmark lavet til os Som kører landet tyndt med maskiner fra geniale folk.
MVH.......Per Sørensen
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:



SV: SÃ¥ kom IC3 til os
Skrevet af BlackChart, 11/9-2004 10:21 (#2)

Du skal ikke regne med at det bliver sat sammen...

Denmark 1b som dækker fra Helsingør til Aalborg samt noget af Malmö er allerede ALT ALT for tung for mindre maskiner...

Selv min 2GHz med 512 MB ram har lidt svært ved den af og til...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert



Antal indlæg: 3322
Tilmeldt: 9/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

SV: SÃ¥ kom IC3 til os
Skrevet af lbr40, 11/9-2004 11:07 (#3)

Hej,

Jeg giver BlackChart fuldstændig ret. Denmark 1b er alt for stor. Specielt ved de store stationer har jeg et FPS-værdi helt nede på 5-6, så det er umuligt at få en glidende lørsel. Så det med at sammensætte (bygge) en fuldstændig "Danmarks-rute er utopi. Det er ligesom, at de nye ruter ikke kan blive store nok. Shockops:

Hilsen
lbr40
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:


SV: SÃ¥ kom IC3 til os
Skrevet af egon.weber, 11/9-2004 12:39 (#4)

Ja vi almindelige mennesker har ikke lige råd til at købe en megamskine, kun på grund af at lege med tog, så er det da bedre at dele danmark op i 3-4 etaper, så alle maskiner kan bruge det, så kan man jo lave en aktivitet, men så lave den i alle ruterne, med den tid det så bare tager extra, men hvad pokker det er jo kun en sjov fritidssyssel. Wink
Denne udtalelse er min mening.
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com


SV: SÃ¥ kom IC3 til os
Skrevet af Christian17, 11/9-2004 13:12 (#5)

BlackChart skrev: Denmark 1b som dækker fra Helsingør til Aalborg


Det er nu kun til Langå, men overdrivelse fremmer selvfølgelig forståelsen Grin
Brugers avatar
Christian17

Ordstyrer



Antal indlæg: 1059
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Århus N
Alder: 37
Status:

Med venlig hilsen
Christian Krone
Webmaster http://www.banebilleder.dk

SV: SÃ¥ kom IC3 til os
Skrevet af BlackChart, 11/9-2004 13:31 (#6)

Hmmm...Mente ellers det var helt til Aalborg...
Der kan du bare se hvor lidt jeg kører... Grin Jeg bygger i stedet Grin
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert



Antal indlæg: 3322
Tilmeldt: 9/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

SV: SÃ¥ kom IC3 til os
Skrevet af Loke, 11/9-2004 13:57 (#7)

BlackChart skrev: Hmmm...Mente ellers det var helt til Aalborg...
Der kan du bare se hvor lidt jeg kører... Grin Jeg bygger i stedet Grin


Der må jeg , som BC , med skam melde , at jeg har været mere optaget af at bygge , end at køre , dog tager jeg jo en "tur" indimellem på det jeg er i gang med , så "lidt Shock" får man da kørt. Pfft
Men man kan jo ike være alle vegne , så når jeg mener at have gjort det jeg kan , uden at være færdig med VDK , tror jeg det er på tide at sætte sig i førerrummet og opleve noget af alt det jeg har til gode. Grin
Brugers avatar
Loke

Erfaren bruger



Antal indlæg: 574
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Vestjylland
Alder: 69
Status:

M.v.h. Loke Freelance Rutebuilder

SV: SÃ¥ kom IC3 til os
Skrevet af , 11/9-2004 14:29 (#8)

Ja det er mere kørsel fra min side, men jeg er heller ikke så god til at bygge, idet jeg syntes det ser besværligt ud......Min maskiner er nu heller ikke så stor, kun 2.4 med 512mb, men fornemmelsen ved at sidde ved stangen er dejlig, men det er det vel altid for nystarter, som så udvider sig til at gøreflader.
MVH Per
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: SÃ¥ kom IC3 til os
Skrevet af Ghosttrain, 11/9-2004 14:49 (#9)

lbr40 skrev: Hej,

Jeg giver BlackChart fuldstændig ret. Denmark 1b er alt for stor. Specielt ved de store stationer har jeg et FPS-værdi helt nede på 5-6, så det er umuligt at få en glidende lørsel. Så det med at sammensætte (bygge) en fuldstændig "Danmarks-rute er utopi. Det er ligesom, at de nye ruter ikke kan blive store nok. Shockops:

Hilsen
lbr40


Sikke noget sludder, Denmark kræver 1.8 Gb plads og størrelsen af ruten har INTET at gøre med hvor mange fps ruten arbejder med. Og alt efter hvilken byggeteknik man bruger, er det faktisk muligt at bygge det meste af Danmark i en rute uden at den bliver størrer end Denmak 1.0b.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: SÃ¥ kom IC3 til os
Skrevet af lbr40, 11/9-2004 16:05 (#10)

Hej Frankenstein,

Det er ikke, hvor meget ruten fylder på harddisken, der er problemet med Denmark 1.0b, det er derimod den lave FPS-værdi, omkring de store stationer.

Hilsen
lbr40
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:


SV: SÃ¥ kom IC3 til os
Skrevet af Ghosttrain, 11/9-2004 17:12 (#11)

Og sådan vil det ALTID være hvis der skal detaljer med, og sådan vil jeg altid bygge mine stationer. men hvis man hellere vil køre med høj fremrate, så er det jo bare at holde sig til standardrutere.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: SÃ¥ kom IC3 til os
Skrevet af Henrik_F, 11/9-2004 20:15 (#12)

Train Simulator loader altid kun lige de omkring liggende tiles ind i hukommelsen, hvilket er forklaringen på at det sådan set er lige meget hvor stor ruten er. Så det der mest påvirker frameraten er antallet af objekter i en tile og hvor mange textures osv. der skal loades ind pr. område.

Et problem med store ruter er dog, at det bliver svært at lave aktiviteter med mange tog i. Især de statisk placerede tog sluger meget processorkraft, har jeg lagt mærke til. Og jo længere en rute er, jo flere tog vil man også gerne placere på sidespor osv. Derved bliver frameraten noget lavere generelt over hele ruten.
Brugers avatar
Henrik_F

Lidt øvet



Antal indlæg: 47
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Aalborg
Status:


SV: SÃ¥ kom IC3 til os
Skrevet af egon.weber, 11/9-2004 21:26 (#13)

Det med de løse consist, kan du lægge alle dem du vil ind, ved at bruge RSE_BLIND fra http://www.the-train.de foran, så bliver de synlige, men bruger ikke nær så meget memory, som hvis de sættes ind uden! Det har Sven (Spor1) og undertegnede erfaret ved at eksperimenter med det. Wink
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com


SV: SÃ¥ kom IC3 til os
Skrevet af KÃ¥re, 12/9-2004 02:16 (#14)

egon.weber skrev: Det med de løse consist, kan du lægge alle dem du vil ind, ved at bruge RSE_BLIND fra http://www.the-train.de foran, så bliver de synlige, men bruger ikke nær så meget memory, som hvis de sættes ind uden! Det har Sven (Spor1) og undertegnede erfaret ved at eksperimenter med det. Wink


Det kan være der er et andet problem med dette.

Da jeg kørte "Nordliner" opdagede jeg, at når jeg gemte aktiviteten undervejs kunne jeg ikke genindlæse den. Det gik godt indtil omkring Dalmose, men derefter var det slut.

Jeg har ikke tjekket videre i sagen, men min tanke var, at alle disse BLIND-tog måske er en for stor mundfuld for programmet.

M.v.h.
KÃ¥re
Brugers avatar
KÃ¥re

Medlem



Antal indlæg: 106
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: København
Alder: 74
Status:



SV: SÃ¥ kom IC3 til os
Skrevet af KimS., 12/9-2004 10:42 (#15)

Jo, idéen er god nok og muligheden for at de ikke bruger så meget kraft, er også rigtigt.
Men, for der er et "men"... De køre og der gør en parkeret togstamme ellers ikke.
Metoden kan ikke bruges, hvis man holder ved er perron og ser en parkeret stamme kommer rullende, ganske stille og roligt, den dutter ikke.
Den kan bruges, når der køres.......... hvis man ellers ikke er forsent på den, for så kan stammen være væk, eller forsvinder, når man køre forbi.
Vi må nok affinde os med, at den gamle måde, er lidt tung Wink
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger



Antal indlæg: 999
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 78
Status:


Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: