Forum » Trainz » Generelt
3D Programer

Udskriv debat

  3D Programer
Skrevet af Bmad, 6/5-2004 17:54 (#1)

Hygge Hejsa


Jeg kan ikke finde rundt i hvad for et program Jeg skal bruge til at bygge med . Her bruger mange G-Max ( På Virtual Sailor ) Bryger man med 3dmax. Det er vel ikke samme program . Angry der findes også et andet Blender. Hvad for en er lettest at bygge med og best .

Bmad
Brugers avatar
Bmad

Lidt øvet



Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Vestjylland Esbjerg
Status:



SV: 3D Programer
Skrevet af diskojohn, 6/5-2004 18:10 (#2)

G-max er gratis udgaven af 3dmax... Der er ikke den store forskel på de to (i hvert fald ikke for den almindelige bruger) Wink
Brugers avatar
diskojohn

Medlem



Antal indlæg: 72
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Vejle
Alder: 36
Status:

<P>Mvh<BR>Christian Schultz (Diskojohn)</P>

SV: 3D Programer
Skrevet af , 6/5-2004 21:26 (#3)

Jow, der er stor forskel, men det afhænger af hvad man skal bruge det til.... Gmax er designet til folk der ønsker at lave ting til spil, men kun de spil som gmax understøtter ved de såkaldte gamepacks vel og mærke.... Den mangler så også alle de raffinerede features som 3ds max har, men hvad havde man forventet når de skal lave et program til 30000 danske kroner om til et gratisprogram, der må nødvendigvis ryge nogle features....

3dsmax bør du nok kun overveje hvis du er studerende (en studenterlicens koster omkring 800-900kr for 2 år, uden opdateringer), ellers skal man hoste op med 30k dkr. for den fuldt funktionsdygtige, men så har du selfølig også lov til at lave payware med den.... Wink Pfft

Blender er et open source alternativ til 3ds max, det har i bund og grund stort set de samme features, en bagdel er at du ikke kan eksportere noget direkte til nogle spil (endnu, der er dog exportere til et par få spil, men det ikke mange), men altså skal have de ting du bygger en tur igennem gmax eller lignende når du er færdig med dem..... Tilgengæld bliver blender meget jævnligt opdateret, og har et mere lækkert interface vil jeg mene...... Smile
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: 3D Programer
Skrevet af Bmad, 6/5-2004 21:55 (#4)

Ja men jeg skal bruge et 3D program til (Virtual Sailor og Til Trainz ) et der kan bygge færger og toge . Hvad for et program skal jeg så vælge .
Brugers avatar
Bmad

Lidt øvet



Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Vestjylland Esbjerg
Status:



SV: 3D Programer
Skrevet af , 6/5-2004 22:13 (#5)

Kender ikke noget til hvad Virtual Sailor kan exporteres fra, men du kunne jo spørge på et virtual sailor forum? Du kunne også bruge 2 forskellige....
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: