AndreasM skrev: bl skrev: Canvas og Blender er mere primitive programmer end gmax, hvorfor der sikkert er nogen, der foretrækker dem.
Det kan kun være sagt af en der aldrig har arbejdet seriøst med Blender! Blender er et langt mere sofistikeret program end gmax, men mulighederne i gmax er exponeret bedre, så man skal tit lede lidt mere efter løsningerne i Blender!
Og det skal tages fra en der har lavet togsimulatormodeller i både gmax og blender!
Ja for satan, 612000 tris, så skal du have en fire computers renderfarm stående ved siden af din workstation for at køre en togsimulator som slideshow!
Den bilmodel kræver i nærheden af 10-15 gange så meget computerkraft som de mest avancerede modeller du ser i en togsimulator idag!
Det var da rart at høre fra en, der har prøvet tingene på egen krop!
Hvad der er mest avanceret, skal jeg lade være usagt, jeg ved bare, at jeg formentlig højst bruger omkring 10% af hvad, gmax er i stand til.
Og mine kommentarer var mest ment som undren over, at gmax af nogle i deb grad skulle bagatelliseres.
Og ellers bygger jeg mine udsagn på hvad andre har skrevet rundt omkring. Og de udtalelser er måske ikke længere gældende.
Men enhver er jo tilfreds med sit eget yndlingsprogram. Og i tidernes læb er det meste vel blevet lavet i gmax.