| Forfatter |
Besked |
lbr40
|
|
Emne:: Vista-problemer
Skrevet: den 30. Dec 2009 - 13:08
|
|
Rangist

Indmeldt: 13. Apr 2004
Alder: 65
Geografisk sted: Gl. Ølstykke
|
|
Hej alle,
Efter flere irriterende problemer med Vista-PC'en var det nødvendigt at gen-installere Vista Home Basic. Efter geninstallationen har jeg fået (i hvert fald) 2 problemer:
1. Geninsttallationen har slettet driveren til Ethernet controller. Driveren er ikke / kan ikke indlæses fra installetionsdisc'en.
2. Det samme er gældende for Multimediaenheden (ingen lyd).
Det undrer mig meget, at en Vista Installationsdisc ikke håndterer disse drivere fuldt ud. Disse problemer har jeg da aldrig set før med Win Xp.
Hvor kan jeg finde disse drivere til Windows Vista Home Basic? Og kan jeg umiddelbart installere dem?
På den anden side har jeg mest lyst til at gå tilbage til Win Xp, da jeg synes, Vista er et problemfyldt produkt. |
_________________ Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
|
| |
|
|
|
 |
MortenT
|
|
Skrevet: den 30. Dec 2009 - 19:39
|
|
Passager

Indmeldt: 13. Jul 2009
Alder: 41
Geografisk sted: Beder
|
|
| skrot vista den dur ikke brug xp eller windows 7 |
|
|
| |
|
|
|
 |
lbr40
|
|
Skrevet: den 30. Dec 2009 - 20:10
|
|
Rangist

|
|
Tja...., jeg har sådan set besluttet at skrotte Vista, og i stedet købe en Windows XP Pro, som ikke kræver en produkt-nøgle, og så installere den.
Jeg er ikke så meget interesseret i Windows 7, da jeg ikke ønsker at komme lignende situátion med manglende / ikke funktiondduelige drivere til extern hardware, som jewg også bruger en del. |
Lorenz Birkedal (lbr40)
|
| |
|
|
|
 |
MortenT
|
|
Skrevet: den 30. Dec 2009 - 21:27
|
|
Passager

Indmeldt: 13. Jul 2009
Alder: 41
Geografisk sted: Beder
|
|
bruger selv xp pro på "spille maskinen" den virker jo altid  |
|
|
| |
|
|
|
 |
Steamhammer
|
|
Skrevet: den 31. Dec 2009 - 15:46
|
|
Moderatorer

Indmeldt: 18. Apr 2004
Alder: 53
Geografisk sted: Østjylland
|
|
| Du skal bare lige huske at det ikke er så ligetil at nedgradere din vista, Lorenz, så hellere bruge win 7! |
_________________ Med venlig hilsen / Regards
Mogens (Steamhammer)
Formand/Chairman - Oldtimerklubben
www.oldtimerklubben.dk
|
| |
|
|
|
 |
lbr40
|
|
Skrevet: den 31. Dec 2009 - 16:36
|
|
Rangist

|
|
Hej Mogens,
Hvis jeg køber en 'Vindows 7, kan jeg da være sikker på, at netop den ikke indeholder de samme (eller andre) manglende ting, som netop er tilfældet med min Vista installationsdisc?
Jeg mener, at det ligner "billige tricks" (jeg kunne bruge værre ord lige nu), at producenten af min Shuttle-PC medleverer en installationsdisc, der ikke på nogen måde kan bruges, hvad den er beregnet til.
Hvad er problemet med at nedgradere en 32-bit PC med Vista som pre-installeret OS ? |
Lorenz Birkedal (lbr40)
|
| |
|
|
|
 |
lbr40
|
|
Skrevet: den 01. Jan 2010 - 11:50
|
|
Rangist

|
|
Fra dette link: http://global.shuttle.com/download03.jsp?PI=217&OS=2 fandt jeg 2 downloads, som jeg tror kan opdatere Vista-problemerne. Desværre er der ikke rigtig nogen 'read-me' dokumenter med.
Da Vista alligevel ikke fungerer korrekt hos mig, vil jeg da forsøge at installere disse 2 programmer for at se om det hjælper. |
Lorenz Birkedal (lbr40)
|
| |
|
|
|
 |
Regionstog
|
|
Skrevet: den 01. Jan 2010 - 14:59
|
|
Passager

Indmeldt: 21. Aug 2009
Alder: 40
Geografisk sted: Nakskov
|
|
Jeg bruger Vista næsten alt virker fint, det er kun movie maker der driller med fejl, ellers kører de fleste spil fint men mærkeligt at der er så mange fejl med vista?
Om Windows 7 er godt og om man kan bruge de fleste spil og programmer ved jeg ikke. |
_________________ Hilsen.
Jan Pedersen
www.lollandsbanen-privat.dk
|
| |
|
|
|
 |
lbr40
|
|
Skrevet: den 01. Jan 2010 - 16:49
|
|
Rangist

|
|
Nu ser det ud til at virke igen efter installation af de 2 "programmer", jeg linkede til ovenfor. Dermed har jeg så sparrt penge til andet Windows-program. Tilbage står så div. opdateringer og program-installationer.
Til Jan:> Jeg tror snarere det handler om, at finde drivere til gammelt hardware, der passer til de nye Windows. Altså ikke så meget om, at div. programmer kan installeres og bruges. Vi ved jo, at f.ex. MSTS godt kan køre på Vista og vel også på Windows 7. |
Lorenz Birkedal (lbr40)
|
| |
|
|
|
 |
Regionstog
|
|
Skrevet: den 02. Jan 2010 - 09:00
|
|
Passager

Indmeldt: 21. Aug 2009
Alder: 40
Geografisk sted: Nakskov
|
|
|
|
|
 |
lbr40
|
|
Skrevet: den 02. Jan 2010 - 12:14
|
|
Rangist

|
|
Det ser ud til, at mange opdateringer kan gennemføres, når man leder længe efter det, der skal bruges. Men stadigvæk undrer det mig meget, at alle nødvendige opdateringer ikke er med på en medfølgende installationsdisc til PC'en her.
Man må dog sige, at en internetforbindelse og lyd er absolut standard, og det er der så åbenbart delte meninger om alt efter, hvilken PC man køber. |
Lorenz Birkedal (lbr40)
|
| |
|
|
|
 |
Bab
|
|
Skrevet: den 02. Jan 2010 - 13:43
|
|
Rangist

Indmeldt: 09. Maj 2005
Alder: 44
Geografisk sted: Fredericia
|
|
Og nu har du selvfølgelig husket at gemme en kopi af driverne, så du har dem til en evt senere geninstallation
Bab |
_________________ Support og nyheder til RS/RW på
Train-Sim.org
|
| |
|
|
|
 |
lbr40
|
|
Skrevet: den 02. Jan 2010 - 14:07
|
|
Rangist

|
|
| Jeg vil sige det sådan, at de 2 "ting", det drejer sig om (Audio og internet) er gemt externt, så de kan genbruges uden videre. De er begge pakket i et installationsprogram, og igen pakket som zip-arkiv. Efter udpakning skal begge "programmer" installeres med adm. rettighdder. Efter genstart af PC'en fungerer de som forventet. |
Lorenz Birkedal (lbr40)
|
| |
|
|
|
 |
totte
|
|
Skrevet: den 02. Jan 2010 - 16:31
|
|
Passager

Indmeldt: 31. Jul 2004
Alder: 64
|
|
|
|
|
 |
Steamhammer
|
|
Skrevet: den 02. Jan 2010 - 18:01
|
|
Moderatorer

Indmeldt: 18. Apr 2004
Alder: 53
Geografisk sted: Østjylland
|
|
Hej Lorenz,
Godt du fik det til at virke og at du dermed sparede udgiften til win 7.
Jeg kender ikke de præcie problemer mht. nedgraderingen, men har en kollega som ellers er et it-geni, men som det alligevel tog en hel weekend at nedgradere hans Vista, mest pga.manglende drivere som det ar møgbesværligt at finde frem.
Men måske det er bevidst for at få folk til at opgradere til Win 7 i stedet? - det skulle ikke undre mig!  |
_________________ Med venlig hilsen / Regards
Mogens (Steamhammer)
Formand/Chairman - Oldtimerklubben
www.oldtimerklubben.dk
|
| |
|
|
|
 |
|
|