Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
Underskriftsindsamling for reaktivering af Grindsted-Bramming banen

Udskriv debat


  Underskriftsindsamling for reaktivering af Grindsted-Bramming banen
Skrevet af RichardBruns, 24/8-2014 03:05 (#1)

http://www.skrivu...dstedbanen
Hej. Vi, Grindstedbanens Venner, skriver lige her, da det er en mulighed for at række ud til andre med interesse i at få jernbanen mellem Bramming og Grindsted reaktiveret (og forlænget til Billund).

Grindsted har for nyligt holdt 100års jubilæum som jernbaneby. Og den eneste jernbane der er, er en der er groet helt til.
Det ønsker vi at ændre på. Grindsted (Stenderup-Kroager, Starup-Tofterup, Agerbæk, Glejbjerg og Vejrup) skal igen på (Jernbane)Danmarkskortet.
Grindsted og opland, skal have forbindelse til Billund og Vejle,samt være en del af Esjerg Nærbane.
Det vil være til gavn for alle. Uanset om man skal på sygehuset, eller vidreuddanne sig. På arbejde eller til Legoland og Lalandia.
Med en effektiv jernbane, er det attraktivt for unge at blive boende i Grindsted og de mindre byer langs banen og for nye familier at flytte til. Med en effektiv jernbane, kan f.eks. Grindstedborgeren være i Vejle på 45 min og Esbjerg 30 min (max) unden at være afhængig af bil.
Og folk uden bil i f.eks Esbjerg kan være ved Billund Lufthavn, Legoland eller Lalandia på 40 min.
Det kan en bus slet ikke leve op til.
Mange i Grindsted og byerne langs banen er tvunget til at have 2 biler for at kunne pendle, da busserne ikke er et alternativ... med mindre man gider bruge flere timer hver dag på at pendle.
Studier (jeg linker gerne til dem, hvis i vil se dem) viser at der er store gevinster på 4-8 % at hente alene på huspriserne, hvis der er en jernbane station i byen. Alene fordi det så er en mere attraktiv by at bo i.
Så kære med-jernbane entusiaster, støt op om at vi kan få en effektiv jernbane. Og mindre og mere flexible busser til at betjene nærområderne og et bedre miljø.
På forhånd mange tak for støtten

Hilsen
Richard Bruns.
Talsmand/Grindstedbanens Venner
http://www.skrivu...dstedbanen
Brugers avatar
RichardBruns

Begynder



Antal indlæg: 1
Tilmeldt: 24/8-2014
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Aktivitet svendborg banen Aktiviteter 3 23-04-2013 10:44
Haderslev/Vojens banen Real-Life-Tog 2 12-06-2011 05:17
Grønt lys på S-banen Real-Life-Tog 6 16-11-2010 09:36
Kystbanen som en del af S-banen Real-Life-Tog 18 12-03-2010 23:23
Nyt trinbræt på S-banen Real-Life-Tog 4 12-12-2009 17:29
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: