Undskyld jeg blander mig!
bl skrev: Den kan jeg dog ikke bruge til ret meget, da jeg er interesseret i de historiske facts omkring det rullende materiel.
Det var heller ikke det du bad om! Du bad bare om en side med troværdige oplysninger.
Jeg har en to-tre gange inden for de seneste 25 år prøvet at starte en liste over danske personvogne; men har måttet konstatere, at jeg ikke har den fornødne tid. Beklager.
bl skrev: Og vi må gå ud fra, at han har set de numre, han har listet.
Fornuftig kildekritik. Observationerne kommer direkte fra min personlige database og jeg tror på dem
bl skrev: Og den anden side skal man ikke forvente sig alt for meget af. Det skriver han selv, da det er fritidsarbejde(!).
Her tror jeg ikke, du har sat dig ordentlig ind i tingene! Det man kan få, er et køreplanprogram inkl. TKØ og TKV. Det kan så fortælle hvilke tog der kører på en given station en given dag. Og det er endnu en gang troværdige fakta om DSB (som du efterlyste); men ikke nødvendigvis brugbare for dig.
Faktisk må man gerne forvente meget af programmet. Det man ikke må forvente, er support her og nu (er det ikke også det jeg skriver?). Alle brugere jeg har hørt fra, er glade for programmet -- og alle, der indtil nu har haft brug for support, har fået det.
PS.: Programmet er ikke gratis at bruge i længere tid -- det koster en kasse øl